Antwoord op jouw vraag over onze kaarten

Wij proberen een zo gebruiksvriendelijke site te maken voor iedereen. Toch heb je misschien een vraag over deze site waar je snel antwoord op wilt hebben. Staat het antwoord op jouw vraag er hieronder niet bij, neem dan contact op. We helpen je graag!

Prijzen

Waar vind ik de prijzen van mijn kaart?  

Op de productpagina (hier kom je als je op een kaart klikt) kun je alle informatie over je kaart vinden. Met de prijzencalculator kun je de juiste prijs berekenen. Ook als je een kaart hebt opgeslagen in je eigen collectie kuin je daar de prijs berekenen De prijs wordt bepaald door het formaat, papiersoort, bedrukking en de oplage. Hier lees je meer over de prijzen.

Wat kost een proefdruk?  

Standaard collectie

De 1e proefdruk kost €1,- inclusief verzendkosten. Je kunt meer proefdrukken bestellen waar je de stuksprijs voor betaalt. Bij een proefdruk ontvang je de kaart op het formaat en papiersoort dat je hebt gekozen. Kies hierbij ook een kleur envelop die jullie mooi lijkt.

Exclusieve collectie

De 1e proefdruk van jullie kaart met folie, van hout of een luxe afwerking kost €2,50 inclusief verzendkosten. Je mag meerdere proefdrukken bestellen. De prijs is dan conform een losse kaart.

Wat kosten de kaarten?  

Op de productpagina (hier kom je als je op een kaart klikt) van elke kaart kun je alle informatie over je kaart vinden. Als je de kaart hebt op geslagen in je eigen collectie, dan kun je daat ook de prijs onder je kaart berekenen. Met de prijzencalculator kun je de juiste prijs berekenen. De prijs is gebaseerd op het formaat, papiersoort, bedrukking en de oplage.

Betaal ik verzendkosten?  
Bestellingen naar Nederland en België

Voor een bestelling betaal je €3,95/€4,95  De prijs van de proefdruk is inclusief verzendkosten.

Woon je in het buitenland en wil je een proefdruk of de oplage bestellen?

Bij verzending van proefdrukken en pakketten tot 20 stuks, buiten Nederland en België, rekenen we €5,50 verzendkosten. We leveren in de volgende landen: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Kunnen jullie een offerte maken?  

We adviseren je om gebruik te maken van de prijzencalculator. De prijzencalculator vind je op de productpagina door op een kaart te klikken. De prijs wordt bepaald door verschillende factoren zoals aantallen, formaat, papiersoort en envelop waardoor het moeilijk is om een goede offerte maken.

Is het mogelijk een factuur van mijn bestelling te ontvangen?  

Een factuur kun je vinden op de website als je bent ingelogd en in je account gaat naar mijn bestellingen. Bij de bestelde kaarten staat een PDF icoontje. Door hier op te klikken wordt de factuur gedownload.

Kan ik een PDF van mijn kaart krijgen?  

Voor alle andere zaken die geen drukwerk betreffen, mag je een PDf van de kaart bij ons opvragen. Deze kan gebruikt worden voor fotohokjes, afbeelding op gebakjes of in het fotoalbum.

Kan ik korting krijgen?  

Je kunt de eerste proefdruk bestellen voor maar €1,- inclusief verzendkosten. De prijs voor het drukwerk wordt bepaald aan de hand van stapelkorting, hierin is de korting al verwerkt. Hoe meer kaarten je bestelt, hoe lager de prijs per stuk. Het formaat en de papiersoort zijn van invloed op de prijs. Bereken de prijs van jouw kaartje op de productpagina van de kaart of in je eigen collectie als je bent ingelogd.

Zijn postzegels bij de bestelling inbegrepen?  

Nee, die zijn niet inbegrepen. De kaarten worden naar je thuis gestuurd. Je mag zelf de adressen schrijven en voorzien van een postzegel. We bieden wel de mogelijkheid om de kaarten direct naar familie en vrienden te versturen.

Hoeveel postzegels moeten er op mijn kaart?  

Voor deze vraag verwijzen we je door naar de website van PostNL: hier kun je precies zien hoeveel postzegels op je envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. Weeg thuis de proefdruk met de envelop om de juiste waarde van de postzegel te bepalen.

Bestellen van kaarten en producten

Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen?  

Alle kaarten, met uitzondering van foliekaarten, houten kaarten en luxe kaarten, die je op werkdagen voor 18.00 uur bestelt, worden dezelfde dag nog gedrukt en verstuurd. Je ontvangt je kaarten binnen 1-2 werkdagen. Voor foliekaarten, houten kaarten en luxe kaarten duurt het gemiddeld 2 tot 3 werkdagen.

Ik woon in het buiteland. Kan ik dan ook bestellen?  

Ja, dat kan uiteraard. We leveren in de volgende landen: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden. Voor levering naar Noorwegen of Zwitserland geldt een andere regeling, graag contact met ons opnemen voor de mogelijkheden. Bij verzending van proefdrukken en bestellingen tot € 25, buiten Nederland en België, rekenen we €5,50 verzendkosten.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar wil nog iets veranderen aan de bestelling, kan dat nog?  

We raden je aan ons altijd direct te bellen op 085-743 0766, als je nog iets wilt veranderen aan je bestelling. Orders gaan bijna direct in productie om de snelle levertijd te garanderen. Wij kunnen wel voor je kijken of we je bestelling nog kunnen annuleren. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 - 21.00 uur op het nummer 085-0438027.

Waar kan ik mijn opgeslagen kaarten terug vinden?  

Login op de website met je mailadres en wachtwoord. Ga daarna naar account en kies voor eigen collectie. Je ziet hier je opgeslagen kaarten staan. Klik op de kaart die je wilt bewerken en kies daarna voor bewerken. Je bent dan weer in de editor om aanpassingen te doen. Heb je de proefdruk niet opgeslagen? Lees dan het antwoord bij de volgende vraag.

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen, hoe kan ik mijn proefdruk terugzien?  

Geen probleem! Maak zelf een account aan en stuur ons een mailtje met het e-mailadres van het account en het ordernummer van de proefdruk. We zullen de proefdruk in je eigen collectie plaatsen.

Verzending en levering

Betaal ik verzendkosten? 

Bij Gloria Cards betaal je bij bestellingen €3,95 / €4,95 verzendkosten. Dit geldt voor alle bestellingen in Nederland en België. De verzendkosten voor een proefdruk zijn gratis. Voor directe verzending naar jouw geadresseerde gelden andere tarieven. Verzending buiten Nederland en België heeft een toeslag van €5,50. Wil je jouw bestelling in Noorwegen of Zwitserland laten bezorgen, neem dan contact met ons op voor de kosten. Hier lees je meer over onze verzendkosten.

Wat is de levertijd?  
Proefdrukken standaard collectie

Jouw proefdruk wordt 's avonds op werkdagen verzonden als je voor 18.00 uur hebt besteld. Van deze bestelling ontvang je geen Track&Trace.

Proefdrukken exclusieve collectie

Kaarten met extra bewerkingen, een folie of van hout hebben een langere productietijd. Voor 18.00 uur bestelt is 2 werkdagen later aangeboden bij PostNL. Deze briefpost is niet voorzien van een Track&Trace. Dit betekent dat je je bestelling uiterlijk tot 5 werkdagen na besteldatum kunt verwachten.

Bestelling standaard collectie

Kaarten besteld op maandag tot en met vrijdag voor 18.00 uur worden dezelfde dag gedrukd en verstuurd. Kaarten besteld op vrijdag na 18.00 uur en voor zondag 18.00 uur worden zondag gedrukt en verzonden. Dat betekent dat je pakket meestal de volgende dag wordt geleverd. Uiterlijk zijn de kaarten twee dagen onderweg met PostNL. Je ontvangt een Track&Trace zodat je je pakket kunt volgen.

Bestelling exclusieve collectie

Kaarten met extra bewerkingen, een folie of van hout hebben een langere productietijd. Als je voor 18.00 uur hebt besteld dan wordt je kaart na 2 werkdagen verzonden. Je ontvangt na 2 werkdagen de Track&Trace. Levertijd is in totaal vaak 3 - 5 werkdagen.

Ik woon in België, geld daar een speciale levertijd voor? 

Ben je een klant uit België, dan zijn de levertijden voor proefdrukken net wat anders dan in Nederland.

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaarten

Proefbestellingen en bestellingen met minder dan 20 kaarten worden in België binnen 7 dagen geleverd. Wanneer je de bestelling vóór 18.00 uur doet, worden de kaarten (met uitzondering van foliekaarten) dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Dat houdt in dat we de bestelling aan PostNL geven. In België wordt dit overgedragen aan bpost die de bestelling binnen 5 dagen bij je aflevert. Proefdrukken met folie of luxe afwerking worden binnen 7 werkdagen geleverd.

Bestellingen met meer dan 20 kaarten>

Bestel je meer dan 20 kaarten, dan gaat je bestelling met de pakketpost mee. Voor 18.00 uur besteld is dezelfde dag nog gedrukt en aan PostNL geleverd (met uitzondering van foliekaarten). Bpost bezorgd het pakket zelf op het door jouw opgegeven adres. Voor foliekaarten en kaarten met een luxe afwerking duurt het gemiddeld een werkdag langer.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?  
Retour van standaardproducten

Voor een aantal producten op Gloria Cards geldt dat het geen maatwerk producten zijn zoals houten elementjes, strikjes, touw, lakzegels en pocketfolds. Het herroepingsrecht verstrijkt 14 dagen nadat onze producten bij jou zijn bezorgd. Binnen deze 14 dagen mag je de producten zonder opgaaf van reden retour zenden. Graag ontvangen wij voordat je je bestelling retour zend een mailtje op info@gloriacards.nl waarin je je herroeping aanmeldt.

Retour van maatwerk

De meeste bestellingen op Gloria Cards zijn maatwerk, elke bestelde kaart wordt speciaal voor jouw gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. Gloria Cards garandeert een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat jij als klant tevreden bent. Ben je onverhoopt ontevreden? Neem dan gauw contact met ons op want we helpen je graag om een oplossing te vinden. Bekijk meer informatie over onze garantie.

Kan ik mijn kaarten rechtstreeks verzenden?  

Ja, wij kunnen je kaarten rechtstreeks voor je verzenden. Kijk voor meer informatie op onze direct verzenden pagina of neem contact met ons op. Kaarten met een folie kunnen (nog) niet direct verzonden worden.

Wat doet de bezorger met m'n pakket als ik niet thuis ben?  

Bezorging wordt door PostNL gedaan. Bij afwezigheid leveren ze het pakket bij de buren af, óf ze doen de volgende dag een nieuwe afleverpoging. Lukt de tweede afleverpoging ook niet, dan is de kans groot dat het pakket bij een afhaallocatie wordt afgeleverd. Dit kun je via de Track&Trace zien. Heb je geen Track&Trace of is het pakket kwijt, bel ons dan gerust, dan gaan wij er achteraan.

Mijn kaarten zijn niet op tijd geleverd, wat nu?  

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL in Nederland en bpost in België. Als je jouw kaarten op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, laat dit ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer 085-0438027. Wij gaan dan gelijk achter je pakketje aan om ervoor te zorgen dat je het alsnog zo snel mogelijk in huis hebt.

Enveloppen

Kan ik mijn enveloppen vooraf bestellen? 

Dat kan! De enveloppen kun je makkelijk vooraf bestellen.

Welke envelop zitten er bij de kaart? 

Bij je kaart zit niet standaard een envelop. Je kunt voor de enveloppen kiezen uit een 20+ verschillende kleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij je kaarten te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk! Bij je eerste proefdruk ontvang je een proefsetje waarin kleine samples zitten van alle kleuren enveloppen. Dit maakt het kiezen van de envelop kleur makkelijk.

Verkopen jullie sluitzegels? 

Jazeker, je kunt sluitzegels uit onze collectie bestellen of onze exclusieve lakzegels.

Kan ik een eigen sluitzegel (laten) maken? 

Je kunt bij ons voor €17,95 per vel à 25 stuks eigen sluitzegels laten maken. Je vertelt ons jouw wensen en wij maken de sluitzegels voor jou. Per extra vel betaal je € 5,95.

Heb je nog tips om een envelop netjes te schrijven? 

Ons zusje Stijlvolle Trouwkaarten heeft een blog geschreven over het mooi versturen van kaarten en het schrijven van de adressen. Alle regels en etiquette voor het schrijven van de adressen hebben we ook voor je op een rijtje gezet.

Het lukt me niet om in te loggen, kunnen jullie me helpen? 

Dat is vervelend! Onze tip is om het e-mailadres letter voor letter in te voeren, let erop dat er geen spaties getypt zijn. Zo voorkom je dat er bij het kopiëren en plakken per ongeluk een spatie voor of achter het mailadres staat. Lukt het nou nog niet? Neem dan contact met ons op, dan maken wij een nieuw wachtwoord voor je aan..

Ik heb een bestelling geplaatst zonder account, hoe kan ik mijn kaart terug vinden? 

Maak eerst zelf een account aan en stuur ons daarna een mailtje met het e-mailadres van het account en het ordernummer van de kaart. We zullen de kaart(en) in je eigen collectie plaatsen zodat je zelf verder kunt werken aan de kaart(en).

Extra producten

Worden de kaarten met een extra product  kant en klaar geleverd? 

Heb je gekozen voor één van onze extra's (strikje, houten vormpje, lakzegels, touwtje) dan wordt de kaart niet kant en klaar geleverd. Je mag thuis nog de kaart afmaken omdat je zelf mag bepalen waar je het extra product wilt plakken en voor welk extra product je wel of niet kiest. Zo maak je altijd een originele kaart.

Verkopen jullie sluitzegels? 

We hebben een collectie met sluitzegels. De sluitzegels hebben een diameter van 35 mm, per vel van 25 stuks voor €5,95 (met goudfolie) of €5,50 voor de overige sluitzegels..Willen jullie een ontwerp op maat? Voor €17,95 maken we een ontwerp voor jullie. Neem contact met ons op voor een ontwerp op maat..

Zitten houten vormpjes bij de kaart inbregrepen? 

De houten vormpjes worden niet standaard meegeleverd bij een proefsetje of de eindbestelling. Je vindt de houten vormpjes als je het bestelproces doorloopt. Je kunt  kiezen uit lieve hartjes, sterretjes, maantjes of strikjes. Je bestelt de vormpjes per zakje van 25 stuks. Eén zakje kost € 6,25. De houten vormpjes hebben een handige plakstrip op de achterkant zodat deze makkelijk kunt opplakken. De hartjes zijn op hun breedst 1 cm en de sterretjes 1,5 cm. Tip: Als je een proefdruk bestelt, bestel er dan ook een samplesetje 'houten vormpjes' bij voor slechts €1,95.

Verkopen jullie touwtjes? 

We hebben 3 verschillende soorten touw: dun jute, goud-wit baker's twine en jute. De bosjes bevatten 25 meter touw en kosten €2,95 per stuk. Bestel bij je kaart een van deze touwtjes om de kaart helemaal af te maken. Leuk om omheen te strikken, maar ook om onze DIY labeltjes of kleine kaartjes aan vast te maken.

Kan ik de stijl van onze kaart een poster laten maken? 

Ja zeker! Wij kunnen je kaartje omzetten naar een poster. Je kunt daarna zelf het ontwerp afmaken. Een poster bestel je via de website Stuur ons een mailtje als een ontwerp voor een bord in je eigen collectie wilt hebben.

Zitten lakzegels bij de kaart inbegrepen? 

De lakzegels worden niet standaard meegeleverd bij een proefdruk of de eindbestelling van een kaart met lakzegel. Je vindt de lakzegels als je het bestelproces doorloopt. Dus tijdens het bestellen van kaarten kun je lakzegels bestellen. Hier lees je meer over onze lakzegels.

Hoe gebruik je lakzegels? 

Lakzegels hebben een handige plakstrip op de achterkant en maakt het mogelijk om de envelop of pocketfolds stevig dicht te plakken of een kaart mee te versieren. De doorsnee van onze lakzegels is 3 centimeter en kunnen per 25 stuks besteld worden voor €24,95. Je hebt keuze tussen brons en goud.

Ontwerpen van de kaart

Hoe maak ik een kopie van de kaart?  

Als je in de editor bent kun je naast opslaan kiezen voor kopie. Op desktop zit dit knopje midden boven in de balk. Op mobiel en tablet zit dit knopje ook midden boven in de balk. Kun je het niet vinden? Neem dan contact met ons op. TIP van Jo-Anne: zorg eerst dat de basiskaart helemaal goed is en bestel een proefdruk. Als deze kaart helemaal goed is kun je een kopie maken en de teksten aanpassen. Zo voorkom je dat je kleine aanpassingen in meerdere kaarten moet maken.

Ik wil goudfolie op mijn kaart. Kan dat? 

Zeker, alleen heb je daar hulp van ons bij nodig. Als je een kaart hebt gekozen waar nog geen folie op zit, dan kunnen wij dit aanpassen zodat er wel folie gedrukt wordt. Je kunt ook een kaart met een folie helemaal zelf maken. Lees de aanwijzing op de kaart goed. Wil je meer lezen over folie op je kaart? Dan hebben we hier alles voor je op een rijtje gezet.

Ik wil het formaat/vorm van de kaart aanpassen, kan ik dat zelf?  

Zeker, alleen heb je daar onze hulp bij nodig! Wij passen het formaat gratis voor jullie aan. Stuur een mailtje met je vraag naar ons. Om je snel te kunnen helpen hebben nodig: het mailadres van je account (mocht je vanaf een ander mailadres ons mailen), de naam van je kaart in je eigen collectie en het formaat dat je wenst. Daarna gaan wij zo snel mogelijk aan de slag om je kaart aan te passen.

Kan het logo van mijn kaart af? 

Elke kaart heeft automatisch ons logo achterop de kaart staan. Wij zijn trots op de kwaliteit van onze kaarten en de service die we bieden en willen daarom onze naam aan de kaarten verbinden. We kunnen wel met je meekijken naar de positie en kleur van het logo. Stuur ons een mailtje en we passen het logo aan zodat jullie tevreden zijn en ons logo wel gedrukt wordt.

Hoe voeg ik een eigen afbeeldingen of foto's toe? 

Open de kaart waar je de afbeelding op wilt plaatsen in de keditor. Kies op desktop aan de rechterkant voor AFBEELDINGEN EN VERSIERINGEN. Daarna kies je voor UPLOAD EEN EIGEN AFBEELDING. Kies een foto/afbeelding op je eigen computer uit. Op je mobiel of tablet klik je in de editor op het PLUSJE en daarna voor UPLOAD AFBEELDING. Staat er al een afbeelding op het voorbeeld? Dan kun je het icoontje op de foto aanklikken en direct een afbeelding/foto op je computer selecteren. We hebben ook een handig filmpje voor je gemaakt met uitleg. Heb je hulp nodig bij het toevoegen van een afbeelding of foto? Neem dan contact met ons op.

Kan ik ook een ander lettertype gebruiken dan op de voorbeeldkaart? 

Zeker! We vinden het juist fijn als je een lettertype kiest die jullie mooi vinden. We hebben een lange lijst met lettertypes uitgekozen die per stijl bij elkaar staan. De lettertypes die wij hebben gekozen passen wel vaak het beste bij een ontwerpen, maar kies gerust een ander lettertype.

Hoe zorg ik dat alle teksten en afbeeldingen in het midden staan? 

Door het rasterknopje te gebruiken! Dit rasterknopje heeft als icoontje ruitjes. Deze kunt je op je computer of mobiel/tablet boven de kaart in de editor vinden. Dit raster zet lijnen over de kaart heen zodat het makkelijker wordt om teksten en afbeeldingen op een lijn te zetten.

Kan ik een proefdruk aanvragen? 

We raden je zelfs aan om een proefdruk te bestellen! De proefdruk geeft je de mogelijkheid om thuis te kijken of je geen spelfouten hebt gemaakt, of je niet te groot of te kleine teksten hebt gemaakt etc. De proefdruk ontvang je thuis op het formaat, papiersoort en met de kleur envelop die je gekozen hebt tijdens het bestellen.

Wat is het verschil tussen een goudlook en goudfolie? 

We hebben ontdekt dat als je de kleur verguld op een glimmend papiersoort drukt, dat je een goudlook krijgt. Dit is dus geen echte folie maar een kleur die een goud glans geeft. Dit hebben we ook gedaan met details waar we een glimmende afbeelding achter geplaatst hebben. Deze geven ook een goudlook.
Goudfolie is een echt dekkende laag folie die op de kaart ligt. Goudfolie hoort bij de exclusieve collectie en heeft een andere werkwijze en prijs.

Ik kan bij een illustratie of tekst niet voor goudfolie kiezen, hoe kan dat? 

We hebben een speciale collectie gemaakt met folie. Als je op een andere kaart uit de standaard collectie een folie wilt hebben, dan mag je ons eerst even mailen. We zetten de kaart dan met folie in je eigen collectie klaar. Heb je al voor een kaart met folie gekozen? En wil je andere teksten of afbeeldingen met folie? Neem dan ook contact met ons op want dan passen we het voor je aan. TIP: Twijfel je of alle onderdelen wel in folie gedrukt wordt? Mail ons dan eerst voordat je een proefdruk bestelt. We checken de kaart voor je.